Select Language / Välj Språk

Welcome to Bildombudsmannen

Staffan Teste, Bildombudsmannen AB, works as Picture ombudsman for Nordic countries. If you have problem to receive money from a buyer we can help you. We are involved in infringements of pictures owned by small copyright owners to big rights holders and picture agencies. As long as you own the copyright we will help you.
     Since 1977 we have helped several hundred copyright owners to receive money from a few thousand crowns to half a million. During late 90-ties we helped 18 picture agencies to receive about one million crowns from a collecting society. We help copyright owners and picture buyers to write fair contracts. We have also helped models to receive what they should and helped people, who have been unlawfully used in advertising.
     Teste is also working for BLF the Swedish organisation for photo companies and agencies in Sweden, second largest organisation of that kind in Europe and a member of Cepic.
   Staffan Teste has experience in International law in his position as a former member of the board of the European Picture agency organisation Cepic. He has represent Cepic in the World Intellectual Organisation, WIPO and in EU-hearings.
     Companies outside Sweden use Bildombudsmannen to help them with their problems in the picture world. Bildombudsmannen represent members of Picscout www.picscout.com   on Nordic countries. Staffan Teste is member of an International law discussion group in Cepic. Every year lawyers from that group meet at Cepic conference in Europe.
     Send an email to teste@bildombudsmannen.se and tell us your problems. We work on a commission base after a small amount of introduction money. If it turned out to be impossible to solve your case it does not cost you anything more.

Användande av klubbmärken

Jag arbetar på en sportbar och ansvarar för våra sponsrade inlägg på facebook. Vi betalar för rättigheterna att visa i stort sett alla matcher, både svenska och internationella.
Min arbetsgivare menar att jag ska använda mig av spelande lags klubbmärken i marknadsföringen då han anser att vi faktiskt betalar för rätten att sända matchen och att vi inte missbrukar logotypen eller klubbmärket. Jag håller inte med honom men kan inte motbevisa honom.

Så min första fråga är: Vem av oss har rätt?

Min andra fråga lyder: Om min arbetsgivare nu ändå ger mig direktiv att publicera upphovsrättskyddat material och vi blir stämda, kan jag som publicerat dessa bilder på arbetsgivarens facebooksida råka illa ut?

Signatur: 
Mikael

Comments

Det är viktigt att särskilja vilka rättigheterna ni betalar för. Om ni betalar för att få visa matcher innebär inte det att ni har rätt att använda klubbmärkena i sponsrade inlägg. Klubbarna kan anse att detta utgör intrång i deras varumärken eller vara i strid med marknadsföringslagen. Kontakta innehavarna av rättigheterna och kontrollera hur ni får använda märkena. Om märkena används på arbetsgivarens Facebooksida är det arbetsgivaren som är ansvarig.
By Pär Öhman