Select Language / Välj Språk

Welcome to Bildombudsmannen

Staffan Teste, Bildombudsmannen AB, works as Picture ombudsman for Nordic countries. If you have problem to receive money from a buyer we can help you. We are involved in infringements of pictures owned by small copyright owners to big rights holders and picture agencies. As long as you own the copyright we will help you.
     Since 1977 we have helped several hundred copyright owners to receive money from a few thousand crowns to half a million. During late 90-ties we helped 18 picture agencies to receive about one million crowns from a collecting society. We help copyright owners and picture buyers to write fair contracts. We have also helped models to receive what they should and helped people, who have been unlawfully used in advertising.
     Teste is also working for BLF the Swedish organisation for photo companies and agencies in Sweden, second largest organisation of that kind in Europe and a member of Cepic.
   Staffan Teste has experience in International law in his position as a former member of the board of the European Picture agency organisation Cepic. He has represent Cepic in the World Intellectual Organisation, WIPO and in EU-hearings.
     Companies outside Sweden use Bildombudsmannen to help them with their problems in the picture world. Bildombudsmannen represent members of Picscout www.picscout.com   on Nordic countries. Staffan Teste is member of an International law discussion group in Cepic. Every year lawyers from that group meet at Cepic conference in Europe.
     Send an email to teste@bildombudsmannen.se and tell us your problems. We work on a commission base after a small amount of introduction money. If it turned out to be impossible to solve your case it does not cost you anything more.

Personbild i idrottsreklam

Hej! Min son deltog förra året i en löptävling för barn i samband med ett större idrottsevenemang. Jag har nu fått utskick angående årets upplaga av tävlingen där bilder på min son förekommer på två ställen. Arrangören är en idrottsförening men i utskicket förekommer även reklam i form av logotyper för företag som sponsrar tävlingen, bland annat finns sådana strax intill en av bilderna på min son. Det finns även kartor över orten där, förutom bansträckningen, även vissa butiker och deras logotyper finns utmärkta. Reklamen finns på detta sätt insmugen i informationen om idrottsevenemanget och har alltså inte en avgränsad plats i utskicket. Räknas ett sådant utskick som reklam där tillstånd erfordras från personerna på bilderna?

Signatur: 
Mats

Comments

Den här gränsdragningsproblematiken har lagstiftarna missat när de en gång i tiden skrev lagen om namn och bild i reklam. Är det en idell förening, kommun eller politiskt parti som avsändare gäller inte lagen om namn och bild i reklam. Men här får det nog anses som oskäligt att kommersiella företag kan åka snålskjuts på detta. I så fall är det företagen med logotyper som skall faktureras för utnyttjandet.
By SuperAcoAdmin